Hållbarhet

Framtidssäkra din verksamhet och bidra samtidigt till ett bättre samhälle.

hallbarhet-marknaDZon
DITT VARFÖR

HÅLLBAR ÖVERLEVNAD

Det är bara en tidsfråga innan din stora kund ringer och begär uppgifter från dig – deras leverantör – kopplade till hållbarhet. Men om din anledning att sätta igång inte handlar om att rädda planeten borde du åtminstone överväga att göra det för att rädda din verksamhet.

En hållbar verksamhet är framåtsyftande, upplyst, nutida, smart och därför en partner många helst väljer. Att välja hållbarhet är ofta(st) lönsamt, även om många hävdar motsatsen. Hållbarhetsarbete öppnar upp nya affärsmöjligheter och ger dig konkurrensfördelar.

DITT VAD

HÅLLBARHETENS DELAR

Hållbarhet har många dimensioner och består av flera delar, miljö är endast en av dem och det är det inte bara utsläpp, grön el och miljömärkta produkter. Den sociala delen omfattar exempelvis arbetsmiljöfrågor, skäliga löner och kompetensutveckling. På den ekonomiska sidan av hållbarheten tittar man på tillväxt, resursanvändning och relationer i värdekedjan . Så vad innebär det egentligen för dig och din verksamhet? 

Mer info kommer snart.

hallbarhet-marknaDZon
hallbarhet-marknaDZon
DITT HUR

HÅLLBARHETSARBETE

Jag är övertygad om att ni redan har flera hållbarhetsdelar på plats, men att ni inte tänker på dem som just hållbarhetsinsatser. Ert hållbarhetsarbete kan innebära tre saker eller trettio, huvudsaken är att ni börjar. Jag hjälper er att kartlägga era möjligheter och förbättringsområden och att strukturera upp arbetet. Som bonus får ni ytterligare ett sätt att kommunicera på i er marknadsföring och ni blir mer attraktiva för potentiella medarbetare.

Rulla till toppen