Marknadsföring

Förstå marknadens behov, kommunicera och leverera värde till kunder för att bygga lönsamma relationer för långsiktig och hållbar tillväxt.

Hur kan jag avlasta dig?

Din egen marknadsavdelning

Om steget att anlita en reklambyrå är för stort så har du hittat rätt! Jag är marknadsavdelningen i en person och hjälper dig så mycket eller så lite du behöver. Ska du börja din marknadsföring eller märker du att det du gör inte har någon effekt? Kanske är det bara din digitala närvaro på sociala medier som behöver vägledning? Målgruppsarbete, kanalval och fördelning av budget tillhör de mer strategiska bitarna. Att skapa bildmaterial, skriva texter och publicera tillhör det operativa jobbet. Jag har gjort båda delarna – inom olika branscher – och att hjälpa småföretagare är min specialitet då jag vet hur mycket som vilar på era axlar!

Väsentliga delar för din

Marknadsföring

marknaDZon-5-stegs-analys-marknad
VÄGEN TILL FRAMGÅNG

Analys i fem steg

Vi stämmer av var ni befinner er idag och vad ni siktar på framöver. När vi har konstaterat vilka målgrupper som är viktigast vet vi också vilka kanaler vi kan träffa dem på. Samtidigt – nu när vi vet vem vi pratar med – kan vi anpassa vårt budskap. Detta är en beprövad strategi som fungerar! Den ger möjlighet att arbeta strukturerat, planerat med kunskap som grund i både stora och små nedslag. 

KUNDRESAN

MARKNADSTRATTEN

När du går på fest börjar du sannolikt med att presentera sig för de du inte känner, innan du fördjupar dialogen med mera privata detaljer om dig själv. 

Marknadskommunikationen följer samma steg och sker på olika nivåer: du fångar in den breda publiken genom att säga ”hej, här är vi!” innan du börjar berätta om alla ”fördelar som löser deras problem”. Några blir kunder eftersom du har ”ett oemotståndligt erbjudande”. 

marknaDZon-marknadstratten-kundens-köpresa
marknaDZon-digital-marknadsforing
EN DEL I MEDIEMIXEN

DIGITAL MARKNADSFÖRING

Digital marknadsföring möjliggör riktad kommunikation, ger möjlighet till snabb anpassning och ger omfattande möjligheter att mäta och analysera resultat. Digital marknadsföring sker på plattformar som webbplatser, sociala medier, e-post och sökmotorer för att med värdefullt och engagerande innehåll nå och interagera med målgruppen.

Rulla till toppen